Donderdag 4 febr 2010 Stellenbosch naar Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Peter en Tineke - WaarBenJij.nu Donderdag 4 febr 2010 Stellenbosch naar Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Peter en Tineke - WaarBenJij.nu

Donderdag 4 febr 2010 Stellenbosch naar Kaapstad

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter en Tineke

04 Februari 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Donderdag 4 februari 2010 van naar Stellenbosch naar Kaapstad
Carol van het guesthouse heeft nagevraagd waar wij in de buurt een rondleiding kunnen krijgen in de wijnkelders. Dit kan in het nabijgelegen Delheim. Om 10.30 uur zijn we daar en we krijgen samen met 2 Engelse toeristen een rondleiding. Deze wijnboerderij is net begonnen met de druivenoogst, Knorhoek waar wij logeren start morgen met de oogst. Leuk en interessant om dit te zien en de wijnproeverij daarna om 11.00 uur in de ochtend! is ook een belevenis. En scheutig zijn ze niet met de wijn. Peter neemt maar een enkele slok, want straks moeten we door naar Kaapstad. En daar is het druk op de weg, zo druk hebben we het in tijden niet meegemaakt.
We checken in in Brenwin Guesthouse, vlakbij het nieuwe stadion en vlakbij het Waterfront. Pam staat ons te woord en is meteen enthousiast met heeeel veel informatie te geven over Kaapstad. We hebben een leuke kamer met terras op een gezellige binnenplaats.
Op aanraden van Pam gaan we vanmiddag met de auto naar de Tafelberg. Het is nu namelijk helder met weinig tot geen wind. Het blijkt dat de Tafelberg niet altijd toegankelijk is, maar bij navraag van Pam, vandaag dus wel. 16 euro pp om met de kabelbaan heen en terug te kunnen. Maar da’s al een belevenis op zich, het ding gaat stijl naar boven en heeft een draaiplateau, zodat iedereen in de gondel een mooi overzicht over de stad heeft. Boven aangekomen kun je de hele Tafelberg belopen over keien en dat doen we uiteraard. Mooi uitzicht over Kaapstad en Kaap de Goede Hoop met de Atlantische Zee en Indische Oceaan. Hierna terug naar het guesthouse, opfrissen en omkleden om een hapje te gaan eten aan het Waterfront. Dit is op loopafstand, zo’n 10 a 15 minuten vanaf het guesthouse. Prachtig aan het Waterfront, veel mensen, heel gezellig, en zicht op de Tafelberg. Aan de Victoria Wharf gaan we eten bij de Thai. Erg lekker. Na het eten bestellen we een Irish Coffee, na de eerste slok kijken we elkaar aan en vinden het eigenlijk een beetje raar smaken. Niet zo zoet, de vorige keer was ie lekkerder. En op dat moment komt de waitress naar ons toe en zegt, the Irish Coffee is not good, I just heard that they forgot to put the whiskey in. Aha, nu begrijpen we het haha. De hernieuwde poging smaakte stukken lekkerder en weer als vanouds :).
Te voet terug naar ons guesthouse, nog gezellig druk op straat.
Tot de volgende keer! Hier is onbeperkt wireless internet, dus jullie kunnen up to date blijven. Maar helaas werkt ons blog hier niet goed op en kunnen we niets nieuws erop zetten. Jammer, dan komt het er pas in NL op. Tja, t is niet anders.
Doei.
En voor diegene die nog naar Sonja heeft geïnformeerd: wij hebben net van Eloy een SMS gekregen met de info dat zij nu op zaal ligt, nog wel zwak is maar nu moet aansterken. Dat geeft de burger weer moed.