Apen aanval - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Peter en Tineke - WaarBenJij.nu Apen aanval - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Peter en Tineke - WaarBenJij.nu

Apen aanval

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter en Tineke

01 Februari 2011 | Costa Rica, Manuel Antonio

1 februari oerwoud en strand

Na het ontbijt hebben we eers even een supermarkt opgezocht en water, stokbrood, kaas en vleeswaren gekocht want in het park is niets te krijgen.
Om negen uur parkeren we onze auto 100 mtr voor de ingang van het nationale park Manuel Antonio. Er zijn parkeerwachters en zij vragen 2000 colon (3 euro) en dan bewaken ze de parkeerplaats ook nog.
Via souvenirs stalletjes komen we dan bij de ingang en kassa: 10 dollar entree.
Eerst volgen we een trail naar een strandje met een kleine baai, maar waar het nu al erg druk is. Weer een luiaard hangend in de bomen gezien. Er lopen ook veel toeristen rond met een gids, die ook nog eens let op alle spinnen en spinnewebben. Dat gaat ons allemaal iets te ver.
Een andere trail volgt een pad stijgend naar een mooi uitzichtspunt over de oceaan. Dit pad is beduidend zwaarder, waarbij Peter verkondigt dat dit de laatste hike is van de vakantie (eigenlijk zegt ie van dit jaar, maar dat kan natuurlijk niet ;-)
Bij een bruggetje staat een aantal mensen te kijken en druk met de fotocamera's in de weer. Dan zien wij ook wat hier aan de hand is: een aantal spider monkeys lopen op het pad en zitten in de bomen. Ik pak uiteraard ook mijn toestel en met dat ik daarmee bezig ben loopt er een aapje op me af. Dat wordt een mooie foto denk ik nog, maar het aapje heeft hele andere ideeen. Hij heeft nl. het stokbrood gezien in mijn tas en pakt dat vast met zijn grijpgrage klauwtjes. Het krengetje! Ikzelf kan eigenlijk niet veel doen met camera in de ene hand en een rukkende tas in de andere. Maar Peter lukt het om het beest weg te krijgen zonder stokbrood. Maar wat een herrie kan zo'n beestje dan maken zeg en wat kan het vuil kijken.
De trail weer teruglopend gaan we nu het strand opzoeken en vinden we een plekje in de schaduw. Het water is heerlijk! Ook hier zitten overigens de spider monkeys en wat neusbeertjes. Het blijft opletten geblazen op je spullen want die beestjes zijn erg brutaal en gaan er vliegensvlug met een tas of eten vandoor.
Aan het eind van de middag weer terug naar het hotel en daar nog in het zwembad gezwommen en op de ligbedjes uitgerust. We hebben het rijk alleen op dit moment.
Net als we ergens willen gaan eten begint het heel hard te regenen, echt een tropische regenbui. En het blijft regenen en regenen en plenzen....... We besluiten om in het hotel te gaan eten, de straten staan nl. blank.

• 03 Februari 2011 - 01:25

Dagmar :

haha leuk om te lezen ik ben er gister ook nog geweest,maar een verbetering het zijn de capucijn aapjes of wel white face monkey die zo bijdehand zijn en de krab etende wasberen, die trekken je tas pas echt leeg.

verder geniet er nog even van,

Dagmar