Romantischer Strasse - Reisverslag uit Lermoos, Oostenrijk van Peter en Tineke - WaarBenJij.nu Romantischer Strasse - Reisverslag uit Lermoos, Oostenrijk van Peter en Tineke - WaarBenJij.nu

Romantischer Strasse

Blijf op de hoogte en volg Peter en Tineke

25 Augustus 2016 | Oostenrijk, Lermoos

Donderdag 25 augustus
Ontbijten en met de auto naar Fussen in Duitsland. Wij zitten tegen Duitsland aan en deze plaats is 35 km. verder. Dit is een gedeelte van de Romantische Strasse. Wij parkeren de auto bij de Konigsschlossern. Een gedeelte met twee kastelen: Slot Hohenachwangau en Neuschwanstein. Wij gaan deze kastelen niet bezoeken; het is werkelijk belachelijk druk en er staat een lange rij wachtenden bij de kassa. We besluiten langs het meer te gaan wandelen, De Alpsee (wie kent dit niet ) Een tochtje van anderhalf uur, a la Bohinj. Juney heeft nog de meeste lol haha, die kan lekker pootje baden en vers water drinken. Vanaf het meer hebben we een mooi zicht op de twee kastelen.
Hierna via een mooie route met de auto weer terug naar ons huisje. We komen nog langs een hangbrug over de weg ... Brrrrr. Gelukkig hebben we Juney bij ons anders zou je nog moeten gaan beslissen of je daar wel of niet overheen zou willen lopen. Nu is het makkelijk, want met Juney gaat het niet. Zo, ook weer opgelost.
Terug lekker op ons terrasje in de zon/schaduw gezeten. De laatste avond in Oostenrijk gaat in. Kijken waar we morgen terecht komen op weg naar huis.

• 26 Augustus 2016 - 10:13

Lucienne:

Hihi, ook daar zijn we geweest! Jammer dat je Neuschwanstein niet bekeken hebt, is zo mooi!! Kom je bij Dinkelsbühl of Rothenburg ob der Tauber in de buurt? Ook de moeite waard.. Nou, nog even genieten verder!

Verslag uit: Oostenrijk, Lermoos

2016 zomervakantie Duitsland en Slovenie

5 augustus 2016 - Op naar Saarbrucken
Om klokslag tien uur rijden we de poort uit. Kilometerstand 59073 km. Dit wordt de laatste vakantie met de Meriva (en dakkoffer).
Vandaag rijden we zo'n 480 km naar Saarbrucken.
Een etenspauze, broodje en koffie onderweg aan een picknicktafeltje terwijl Juney ook even kan lopen en plassen. Dan nog tanken .... Goedkoop! ... En zo komen we om vier uur aan bij ons onderkomen net buiten Saarbrucken. Deze woning hebben we geboekt via Airbnb.
We worden verwelkomd door Denise. Wat een prachtige tuin met een natuurlijk aangelegd zwembad. "Onze" loungeset en "onze" houten veranda; zo voelen we ons heel snel thuis. En de zon schijnt!! We pakken de auto uit en daarna gaan we naar de supermarkt met de auto voor de eerste boodschappen. Thuis bij het zwembad genieten we van een stukje stokbrood met gerookte zalm en een roseetje. Heerlijk!
's Avonds een stukje vlees met champignons op de scottelbrei. Juney laten we uit in het bos, dat op loopafstand van het huis is.
Daarna pakken we de fietsen en gaan we Saarbrucken in. Het centrum is zo'n 7 km ver. Er schijnt een fietspad te zijn vanaf ons huis, langs de Saar, naar het het centrum. We starten goed, maar het is een wirwar van kleine fietspaden en niks staat goed aangewezen. We komen op de weg uit en vinden zo ook wel onze weg naar het centrum.
Hier is het gezellig druk want dit weekend is het feest op en langs de Saar met veel eten, drinken en muziek. We luisteren naar een coverband van AC/DC. Niet slecht. Hierna zou een Feuer und Wasser show zijn op het water. Nou, wat een spektakel haha, een paar kano's varen over het water met fakkels, onder begeleiding van muziek van Riverdance.
Hierna proberen we onze weg weer terug te vinden naar huis. In het donker is het nog moeilijker om via het fietspad terug te komen, maar uiteindelijk lukt het. Zo, de eerste 20 km. op de fiets zitten er weer op....... In de tuin nog even wat gedronken en dan is het tijd om naar bed te gaan.