Zondag 31 januari Plettenberg Bay - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Peter en Tineke - WaarBenJij.nu Zondag 31 januari Plettenberg Bay - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Peter en Tineke - WaarBenJij.nu

Zondag 31 januari Plettenberg Bay

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter en Tineke

31 Januari 2010 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Zondag 31 januari Plettenberg Bay

Vanuit raam zien we dat ook hier de auto’s worden gewassen! Wat een raar fenomeen is dat toch, maar wel erg prettig ha ha.
Weer heerlijk ontbeten. Dat zal straks thuis weer tegenvallen zeg. Eén ding is zeker: we vallen hier niet af.
In onze schone auto rijden we naar Monkeypark en Birds of Eden. Dit zijn twee parken naast elkaar. In Monkeypark krijgen we een guided wandeltour van ongeveer een uur door een aangelegde jungle met verschillende soorten apen. Deze apen zijn hoofdzakelijk uit Oost Europa gekomen en worden hier opgevangen. Zij worden wel gevoerd, maar worden verder niet tam gemaakt. Mooi tochtje met een leuke hangbrug. Het is met recht een REGENwoud, want het regent!!!
Hierna naar de Birds of Eden. Deze vogels zijn zo’n beetje allemaal tam, in ieder geval zijn ze totaal niet bang van mensen. Dit park ligt in een vallei, prachtig aangelegd, met een groot net eroverheen gespannen zodat de vogels “normaal” kunnen vliegen. Het is dan ook een behoorlijk uitgestrekt gebied. Gelukkig houdt het hier op met regenen. In dit park hebben we een lichte lunch genomen en hebben we eindelijk bobotie gegeten. ’t Smaakt toch wat anders dan onze wereldgerechten, nog lekkerder :).
Vervolgens gaan we terug naar Plettenberg Bay en lopen we de shopping mall door. Dit is zoals in de USA, een supergroot parkeerterrein en rondom winkels, KFC, Woolworth, etc. In de supermarkt zien we dat op zondag “by law“ geen drank verkocht mag worden. Heel vreemd. Daarna lopen we een korte trail naar de lookout van Plett, zoals ze het noemen, en zien we de ruige zee, strand en in de verte ons hotel.
Terug in het hotel wilden we ff douchen, maar net als gisteravond en vanochtend kregen we geen warm water. We hebben de assistent van de manager gevraagd wat er mee aan de hand zou kunnen zijn. Tja, en toen liet ie ons zien, dat naar links draaien warm was en rechts draaien koud. En het duurde even voor het warm/heet zou zijn.. Nu hadden we beide kanten wel geprobeerd, maar waarschijnlijk te kort of de verkeerde kant of weet ik veel …… we hebben nu in ieder geval heet water. Het is in elke hotel/lodge weer anders, dan is rechts warm en dan weer links. Niks is standaard hier.
’s Avonds bij de Chinees Peking Duck gegeten. Heerlijk. Wel vreemd om hier geen Chinese kok te zien, maar een gekleurde Zuid Afrikaan. Maar koken kon ie!

• 31 Januari 2010 - 20:07

Broer:

Nog 7 dagen te gaan. Hopelijk missen jullie dan net dat winterse weer in NL. Heeft weeeeer gesneeuwd.

• 31 Januari 2010 - 20:13

Peter En Tineke :

ha ha, maarre ... we blijven hier gewoon! het bevalt ons wel hoor.

• 01 Februari 2010 - 08:41

Helga:

mmm lekker,KFC Hotwings ;-)

Dikke vlokken sneeuw nu en het zout is weer es op, dus dikke ellende op de snelwegen. Als jullie daar blijven: altijd een guest house bij je huis regelen he?! :-)
    Have fun!

• 01 Februari 2010 - 21:01

Ria:

heel verslag weer! Blijft leuk om te lezen.
    Hetzelfde probleem met de warmwaterkraan hebben wij ook eens ergens gehad.!Het is een beetje dom maar je frist er wel lekker van op

• 01 Februari 2010 - 22:29

Hans & Marjan:

Erg leuk om jullie reisverslagen te lezen. Ook erg mooie foto's. Africa staat voor mij (Marjan) nu nog prominenter op één! Wat een prachtig land. En dan zitten wij hier in de vrieskou met een dik pak sneeuw (wel 20 cm)... Maar, liever sneeuw dan regen (haha). Wij wensen jullie een voorspoedige voortzetting van jullie 'wereldreis'! Gr.

• 02 Februari 2010 - 17:06

André:

Eindelijk even tijd genomen on jullie blog te lezen, ik herken heel veel van jullie verslagen. Wij vonden het geweldig en jullie ook, zoals ik lees.
    Na de vakantie maar even snel de ervaringen uitwisselen.
    Geniet nog een paar dagen.
    Groet, André

• 02 Februari 2010 - 18:12

Rolf & Marjolein:

Ha die Peter en Tineke,zo te lezen vermaken jullie je weer prima! Jammer dat je ziek bent geworden Peter, kwam dat niet van die calamari steak?Overigens, geniet nog maar van de temperatuur daar, want hier is het nog steeds winters. Een vraag: we raken aardig door de hondenbrokken van Juny heen. Dat kan ook niet anders met drie maaltijden per dag. Wat eet ze precies? Dan koop ik nog een paar kilozakken erbij.
    Hartelijke groeten, van de familie Jopnckers, en natuurlijk ook van Juny (die zich prima vermaakt hier).

• 03 Februari 2010 - 14:46

Peter En Tineke :

Rolf: zeg ... wij zijn met vakantie en hebben 3 maaltijden! Juney 2 x!!! mocht het op zijn bij het dierenasiel labrador crocq. groetjes en knuffel voor juney.