19 januari 2011Puerto Viejo - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Peter en Tineke - WaarBenJij.nu 19 januari 2011Puerto Viejo - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Peter en Tineke - WaarBenJij.nu

19 januari 2011Puerto Viejo

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter en Tineke

19 Januari 2011 | Costa Rica, Puerto Viejo

19 januari woensdag

Toch weer vroeg op, maar niet zo heeeeeel vroeg: 7 uur. Echt vakantie haha.
Lekker ontbeten en vele foto's gemaakt van een luiaard die in de top van een palmboom hing voor ons huisje.
Daarna zijn we wat gaan toeren richting Monzanilla naar het zuiden.
En vandaar uit weer terug en verder doorgereden naar het nationale park van Cahuita. Entree 10 dollar pp. Hier hebben we een stuk trail gelopen, rechts de zee en links de jungle. Mooie baaitjes en bijna geen mens te bekennen. We hebben handdoeken van de lodge meegenomen en deze komen nu goed van pas, want we zoeken een Privé baaitje uit en gaan lekker luieren en pootjebaden. De zee is hier wat minder ruig dan verderop, maar toch is er een fikse onderstroming.
We hebben wel wat te drinken meegenomen en verder hebben we alleen sultana uit NL meegenomen. En wie of wat komt daar op af? Uit mijn ooghoeken zie ik wat bewegen en zie daar een neus- of wasbeertje. En heel brutaal! Peter geeft het beestje een dropje en dat vindt hij wel erg lekker, zo lekker zelfs dat hij probeert er met de rugtas vandoor te gaan. Neeeeee niks daarvan, maar dan wordt ie toch wat narrig en we proberen hem met een stok weg te jagen, en dat lukt gelukkig.
Later weer terug naar Puerto Viejo waar we een bord BAKERY zien. Ff kijken wat dat is. En dan waan je je gewoon in Frankrijk: stokbrood, baquettes, pain de chocolat, espresso, cappuccino, ijskoffie. En voor dat laatste vallen we met een pain de chocolat, erg lekker allemaal.
In de lodge ons blog bijgewerkt en getracht foto's te plaatsen, maar dat lukt helaas niet. Jullie zullen het voorlopig zonder foto's moeten doen. Ook MSN lukt niet.
Hans kun jij daarom via een reactie op het blog laten weten hoe het met Sonja is?
Bedankt voor al jullie reacties en groetjes aan jullie allemaal

• 20 Januari 2011 - 07:59

H&S:

Halllooo daar, zie je wel, ben je toch in Frankrijk.
    Met Sonja gaat het nu, na weer wat tegenslagen redelijk, ze is nu van bijna alle slangen af, vorig weekend kon ze niet naar huis, maar dit weekend gaat het waarschijnlijk wel lukken, volgende week nog een groot onderzoek bij MDL en daarna naar huis ???, en dan alleen nog maar naar de poli en verder niets, zal het eindelijk gaan lukken??? we wachten af.
    Jullie nog veel plezier daar en hou hem tussen de lijntjes he? voor zover er lijntjes zijn.
    groetjes en ook een brazza van Sonja

• 20 Januari 2011 - 15:34

Yolanda:

Zo ver weg en toch zo dichtbij....
    Erg leuk om weer te lezen hoe jullie je vermaken. Met mij gaat het prima.
    Tineke ik moet je vooral een fijne vakantie wensen van Rinie Hoogers (nu geniet je natuurlijk nog meer)
    Geniet allebei en blijf ons op de hoogte houden. Groeten, Jaap & Yolanda

• 20 Januari 2011 - 22:46

Eloy :

Bon Bini Costa Rica! Hier Aruba en Curacao. Leuk om te lezen dat jullie lekker genieten samen. Je had dat neus/wasbeertje toch wel een Nederlandse rugzak kunnen gunnen. Hahaha. Was leuk geweest voor de foto's...... Hier alles goed, gisteren uit Aruba naar Curacao gevlogen. De vlucht duurde 14 minuten en de captain en co-pilot gingen vol gas. Was erg grappig! Ben een beetje verbrand en vannacht weer richting Schiphol. Vlucht is overboekt dus gaat drukke reis worden denk ik. Daarna lekker vrij en zondag even langs Sonja. Hoop nu echt dat alles beter zal gaan. Wat een heftige tijd is dit geweest van haar en mijn vader. Dikke kus ook van Enrico uit Duitsland die ik nu net via skype nog even heb gesproken.

• 21 Januari 2011 - 11:53

André:

Het is weer heel leuk om jullie reisverslag en avonturen te lezen.
    Nog een goede voortzetting en geniet er van. Groeten André