Verkennen van de stad op Oudjaarsdag - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Peter en Tineke - WaarBenJij.nu Verkennen van de stad op Oudjaarsdag - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Peter en Tineke - WaarBenJij.nu

Verkennen van de stad op Oudjaarsdag

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter en Tineke

23 Januari 2012 | Singapore, Singapore

Na een uitgebreid ontbijt lopen we naar het zeer dichtbij gelegen metro station (MTR). We willen een 3-day travel pass kopen, maar dat kan blijkbaar niet bij ieder station. Dus eerst een enkel kaartje kopen en doorreizen naar het juiste station. Bij Chinatown stappen we uit. Daar bezoeken we de markt (Beverwijk :) ) en de Hindoestaanse tempel Sri Mariamman en de Buddha Tooth Relic Temple, waar dus een tand van Buddha te zien moet zijn. Het laatste kunnen we nu helaas niet bezichtigen want het gaat net dicht. Dan moeten we nog maar een keertje terug.
Hierna pakken we de metro naar Marina Sands Bay, naar de drie immens grote torens die bovenop verbonden zijn door een soort groot schip. Onderaan is een gigantisch grote mall met winkels van o.a. Chanel, Burberry, Jimmy Choo, Cartier, Prada, Luis Vuitton, Yves Saint Laurent, om maar een paar te noemen. En ook een Ferrari shop en een Harley Davidson shop. Shop till you drop..........
Op de bovenste etage 57 is het Sands Skypark, daar bevindt zich een panoramaplateau en een zwembad. Helaas kunnen we niet het zwembad bezichtigen want dan moet je een begeleide toer nemen en deze zijn voor de rest van de dag volgepland. Ach, je kan niet alles hebben......
Kosten 20 S'pore dollar pp.
Met een hele snelle lift komen we aan op de bovenste etage. Prachtig uitzicht zo op 250 m hoogte. We zitten zelfs hoger dan het reuzerad. We zien toch nog een klein gedeelte van het zwembad.
We gaan ff terug naar ons hotel en drinken een kop koffie bij ons zwembad, ook op de bovenste etage (15e ha ha). Ach met een beetje fantasie.

Om een uur of vijf gaat het wederom regenen. We nemen de plu mee en gaan naar Chinatown waar blijkbaar een optocht komt om het nieuwe jaar van de draak in te luiden. De receptioniste informeerde ons dat dit om 20.00 uur zou beginnen. We vinden een plekje onder een bruggetje (droog)! en hebben uitzicht op een podium met daarvoor allemaal plastic stoeltjes voor genodigden. En het wordt later en later en de straat loopt vol met Chinezen. We raken aan de praat met een Mexicaan die zich voor zijn werk gaat vestigen in Singapore. Dan horen we dat het feest pas om 22.00 uur gaat beginnen. En eindelijk is het zover. De Chinese Sugar Lee Hopper, Karin Bloemen, Gerard Joling en Kinderen voor Kinderen treden op (of je gaat naar Nick en Simon ;) ).
Maar geen optocht.
We besluiten om naar de Marina Bay te gaan voor vuurwerk dat om 24.00uur start. Het was ff droog maar het begint toch weer te plenzen!!!! Jammer hoor maar het vuurwerk gaat gewoon door. Wat een prachtig gezicht zo over het water en de weerkaatsing op de achterliggende gebouwen. HAPPY NEW YEAR!!!!!!

• 23 Januari 2012 - 08:47

Elisabeh V. Meeuwen:

Hallo Tineke en Peter ,

Fijne vakantie , blijf genieten .

Elisabeth

• 23 Januari 2012 - 09:19

Lucienne:

Leuk om te lezen hoe jullie je vermaken. Veel plezier nog, groetjes van ons!

• 23 Januari 2012 - 15:20

Andrë:

Dat is leuk 2 keer nieuwjaar vieren in een korte tijd. Nog vel vakantieplezier.
    Groetjes André en Xandry

• 23 Januari 2012 - 19:14

H&S:

Hallo, zijn net terug uit belgie, zijn daar ruim een week aan de kust geweest.
    ziet er spectaculair uit daar,
    pas maar op voor je het weet ben je los met al die winkels daar, veel plezier sonja en hans

• 23 Januari 2012 - 19:52

Marjan&Hans + Kids :

ZIet er niet verkeerd uit! Lieke snapt niet over welk oudjaar het nu gaat, want dat hebben we toch al samen gevierd...! Maar waarom één keer, als het twéé keer kan! Veel plezier vanuit Beesel!

• 30 Januari 2012 - 15:44

Enrico En Eloy:

Hey luitjes leuk om te lezen dat jullie ook in chinatwon en bij de hindoestaanse wijk zijn geweest. Wat een aanraader is om bij de hindoestaan te gaan eten, mocht je er weer terug komen. Erg goedkoop en lekker. Eten met je handen want bestek is er bijna niet. Singapore is erg mooi!!!! en schoon :-)