Kuala Lumpur verkennen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Peter en Tineke - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur verkennen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Peter en Tineke - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur verkennen

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter en Tineke

26 Januari 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na inchecken in het hotel en het bewonderen van onze kamer met een groot raam en uitzicht op de KL Tower EN de Petronas towers, lopen we vanuit het hotel direct Chinatown in. Eten en drinken hoef je hier niet te zoeken, overal op straat zijn kleine eettentjes. En tassen, t-shirts en sjaals zijn ook goed voorradig. Wat een gezelligheid hier. Net naast het hotel is ook een eettentje en we gaan buiten op her terras zitten. We bestellen 2 vleesgerechtjes met rijst en nasi en 2 glazen lychees (bier is hier niet te krijgen, tot nu toe zullen we van de drank niet dronken worden) en dat alles kost, schrik niet 16 ringit en dat is ? 4!!!!! met zijn tweetjes. Ongelooflijk.

Donderdag 26 januari
Vanochtend ontbeten in een propvolle ontbijtzaal met Chinezen. Het leken er wel honderden. Allemaal volle borden opscheppend met van alles door elkaar: rijst, noodles, soep maar ook toast, gebakken ei, fruit etc. etc. en de helft laten ze staan. Dan zijn wij toch echt bescheiden ;).
Om 9.45 uur komt er een klein busje voor het hotel te staan en een mannetje stapt uit en loopt naar ons toe. Het is onze gids, Mohammed, voor de citytoer die we in NL al hadden geregeld. Het zou een zgn. seat-in toer zijn hetgeen betekent dat meerdere toeristen mee kunnen gaan, maar wij zijn de enige passagiers en hebben dus een prive gids.
Mohammed rijdt ons eerst naar het Nationaal Museum en daar hebben we 45 minuten de tijd om de twee verdiepingen te bezichtigen. Daarna een fotostop bij het Nationaal Paleis. In Maleisie wordt de koning om de vijf jaar herkozen, vertelt Mohammed. Wachters voor het paleis zitten op paarden, arme beestjes in de warmte. Maar bij navraag blijkt dat de paardjes elk uur worden vervangen.
Hierna door naar een oorlogsmonument Tugu Negara voor de twee wereldoorlogen en de terroristische aanslagen tussen 1948-1960.
Fotostop voor het koloniale treinstation en de nationale moskee. En door naar het onafhankelijkheidsplein waar op dit moment verschillende groepen mensen aan komen lopen (studenten, sporters, brandweermannen, enz) die gaan oefenen voor de viering van 1 februari a.s.: Federal Territory Day.
Hierna bezoeken we een batikfabriekje met boetiek. Bijna kopen we een leren riem voor Peter voor 500 Mringit. We zijn nog niet helemaal bekend met het Maleisische geld, maar als we de tijd ervoor nemen en gaan terugrekenen blijkt dat we zo'n ? 125 zouden gaan betalen voor een riem........ Ehm mem we changed our minds and will not buy the belt. OK no problem sir. Pffffff.
Mohammed zou ons nu weer naar het hotel brengen, maar we hebben hem gevraagd of hij ons bij de Times Square mall wilde droppen. Het is allemaal geen probleem. Dit schijnt nl. weer een grote mall te zijn, maar met een fun etage voor jong en oud, waaronder een achtbaan met kurketrekker en een die over de kop gaat! We kunnen aan het gegil al horen dat we in de buurt komen. We gaan het overigens niet uitproberen.
Hier kopen we dan wel een riem.
Bij Starbucks ff een frappuccino mocca genomen en daarna met de monorail op pad gegaan om te kijken of we dan in de buurt van de Petronas torens komen. Verder nog met de metro/ trein en een laatste stukje lopend naar ons hotel. Het vervoer is niet zo perfect geregeld als in Singapore en dat komt omdat er drie verschillende vervoerders zijn.
Terug in het hotel ff chillen en het blog bijwerken.
Hier krijgen we eindelijk de papieren voor de reis met de vouchers voor de betreffende hotels en een kaart van Maleisie. Helaas een dag te laat eigenlijk, dit hadden we gisteren moeten ontvangen.

Daarna naar de Central Market gelopen en in de buurt een hapje gegeten.

• 26 Januari 2012 - 21:23

Mooi!: