Java - Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Peter en Tineke - WaarBenJij.nu Java - Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Peter en Tineke - WaarBenJij.nu

Java - Bali

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter en Tineke

30 Januari 2009 | Indonesië, Bali

Dinsdag 27 januari Kalibaru – BALI
Na goed te hebben geslapen tussen de geluiden van de tjitsjak (die in de kamer over de muren heen liepen en daar gelukkig ook bleven) en tokeh door, zijn we na het ontbijt om half acht vertrokken. We kunnen rustig aan doen, want de gids van Bali laat weten nog niet te zijn aangekomen in Java. Het is toch nog zo’n anderhalf uur rijden en Seppy laat ons op de valreep nog het een en ander zien onderweg: Zo stappen we uit bij cacaoplanten, rijstvelden en hier laat hij samen met de boer die de rijst aan het oogsten is, zien hoe het proces gaat: van rijst strooien, jonge plantjes uitzetten en drie maanden later oogsten.
Bij de veerboot aangekomen, worden we door Seppy ‘overgedragen’ aan Vonny. Vonny zorgt ervoor dat de koffers geruisloos aan boord worden gezet, de chauffeur en zijzelf zullen daar bij blijven. Wij gaan boven aan het dek zitten, want binnen waar bijna iedereen gaat zitten, is het warm, bedompt en rokerig.
De veerboot doet er zo’n drie kwartier over en dan is het op zee wachten tot er een plekje vrijkomt om aan te meren. Hum, niet echt efficiënt.
We gaan op weg naar ons hotel. Dat is nog een heel eind weg en we zien dus al een aardig stuk van Bali. Het valt direct op dat Bali een stuk rustiger is dan Java, en ook schoner. Elk huis dat we passeren, heeft een eigen tempel. Soms beslaat zo’n tempel de hele voortuin. Heel bijzonder. Onderweg komen we langs een rituele optocht, waar vrouwen offers op hun hoofd dragen. De mannen en vrouwen zijn prachtig aangekleed.
Bij Medewi Beach, een prachtig surfstrand waar veel Australiers komen, gebruiken we de lunch. Hierna maken we een omweg om naar een tempel in zee te gaan, Pura Tanah Lot. Een prachtige tempel in een rots aan zee.
Door naar het Ramada Hotel in Benoa. Tjonge, wat een luxe! We hebben een kamer begane grond met terras aan het zwembad. Geweldig!!! Een fruitmandje staat klaar op de kamer en badjassen en slippers zijn ook aanwezig. We nemen direct een duik in het zwembad. Bijna een privé zwembad zo, met bar in het water. Wow.
’s Avonds gaan we aan de overkant aan het strand eten. Het begint te weerlichten, te waaien en ja hoor, daar komt de eerste regen van vandaag. We krijgen een tafel binnen, nou ja, half binnen, de ramen en openslaande deuren zijn open. Een echte stortbui, met af en toe een harde knal.
We hebben heerlijk gegeten en ze hebben hier heuse rose. Daar gaan 2 flessen van op, eindelijk weer wat drank ha ha.
Terug naar het hotel. Het is alweer droog.

• 30 Januari 2009 - 15:51

Sonja En Hans:

dus nog lekker genieten daar ziet er goed uit
    hier kou maar wel veel zon dus ook wel genieten met een dikke jas aan dus bij jullie is het wel beter veel plezier tot schrijfs