Eindelijk internet - Reisverslag uit Rome, Italië van Peter en Tineke - WaarBenJij.nu Eindelijk internet - Reisverslag uit Rome, Italië van Peter en Tineke - WaarBenJij.nu

Eindelijk internet

Blijf op de hoogte en volg Peter en Tineke

20 Augustus 2012 | Italië, Rome

Maandag 20 augustus - 'Op de fiets'
Peter voelt zich iets beter, het zal de warmte zijn geweest.
Bruno, onze huisbaas, kwam vanochtend aangelopen met een mandje waarin vier eieren in zaten. Zo grappig, zo'n grote man met zo'n piepklein mandje met eitjes ha ha. Maar wel verse eieren van de kippen die aan de overkant van ons huis in de ren lopen. Bruno mocht meteen het deurslot maken, want de deur kregen we niet meer op slot. Maar wij hebben een waakhond in de kamer liggen!!
Hierna hebben we eindelijk voor de eerste keer de fietsen gepakt en zijn op weg gegaan naar het Forte de Montecchio. Juney mag in de tuin met een bot, veel vers water en schaduw blijven, het is voor haar (en eigenlijk ook voor ons) veel te warm om te lopen of te fietsen. Het is nl. 32 graden!
We moeten klimmen naar het fort, daar aangekomen kunnen we met een gids het fort bekijken maar zo te zien lijkt het op het fort in Naarden Vesting en we keren maar weer om.
We volgen een fietspad langs het meer en vinden hele rustige plekjes langs het water. Misschien wat voor morgen en/ of overmorgen met de hond.
Op de terugweg stoppen we bij de boulevard van Colico. Jazeker een heuse boulevard met barretjes, cafetaria en restaurantjes. Het is niet groot en niet druk, maar geeft een hele gemoedelijke sfeer. We bestellen een cappuccino freddo, maar dat is hier maar raar.... Uiteindelijk krijgen we een heerlijke ijskoffie met vanille ijs.
De supermarkt is gesloten van 13.00 tot 16.30 dus daar moeten we later nog even naar toe. Verder relaxen in de tuin.

Dinsdag 21 augustus - 'Strand'
Juney uitgelaten, ontbeten en daarna op de fiets naar de supermarkt Conad. Hier hebben we broodjes gekocht voor vanmiddag. We gaan verder rijden langs het grasstrandje, het fietspad op en even doorrijden tot we een zandstrand vinden waar bijna niemand zit. Dit strand is niet met de auto te bereiken en heeft geen faciliteiten, wellicht dat het daarom zo rustig is. Het meer is helder en het uitzicht over het meer en op de bergen links en rechts is fantastisch! Juney rent onmiddellijk het water in, joho eindelijk water dat niet zout is als je het drinkt ;).
Zo vermaken we ons een aantal uren.
's Middags aan de boulevard even een ijskoffie genuttigd, terug naar huis en Juney hoeft dit keer niet te lopen, ze mag in het karretje achter de fiets. En dan is het prettig als je een electrische fiets hebt, zeker als we nog moeten klimmen. Veel mensen moeten hartelijk lachen wanneer ze Juney in het karretje zien liggen.
Barbeque nog een keer met het laatste gas, de gasfles is nu echt leeg.
Het is warm, heeeel warm.

Woensdag 22 augustus - 'Strand, zon, Chinees'
Bruno komt weer 4 verse eieren brengen. Top!!!!
Het is vanochtend wat bewolkt en er waait een klein beetje wind.
We gaan wederom naar 'ons' strandje.
Zwemmen, zonnen, broodje eten en op de terugweg weer een ijskoffie! Bijna routine.
's Avonds gaan we eten bij de Chinees. We proberen tijdens de vakantie in ieder land een keer Chinees te eten en dat hebben we in Italie nog niet gedaan. Op het raam staat vermeld 'Italian-Chinese' restaurant Man Da Lino. We bekijken de menukaart en lezen: ravioli, spaghetti, risotto, huh?????
We bestellen een soort rijsttafel menu en zijn benieuwd wat we krijgen, en dat is: kroepoek, dimsum (dat moet de ravioli zijn), bami (dit zal de spaghetti zijn) en de gebakken rijst (is de risotto). Met Chinese paddestoelen, garnalen, calamares ...... Heerlijk.
En je kan hier zelfs pizza bestellen. Zo krijg je blijkbaar de Italianen naar de Chinees want het is hartstikke druk. Met een halve liter bier p.p. en een fles aqua frizzante, citroenijs in een citroen (Peter), kokosijs in een halve kokos (Tien), espresso en likeur (53% alcohol) zijn we € 40 kwijt incl. tip.
Goed dat we met de fiets zijn gegaan.
Het is nu nog 29 graden om 23.30 uur!!!
Juney ligt braaf in de tuin op ons te wachten.

Donderdag 23 augustus - 'Rondje Comomeer'
We hebben vannacht onweer en regen gehad en het is ietsjes afgekoeld. Vandaag gaan we een stukje rijden en wat andere plaatsjes bekijken rond het meer. Eerst tanken: € 1.89 per liter!!!!!
We rijden via Varenna, Bellano, Lecco, naar Como. Hier parkeren we de auto en gaan het centrum in naar Plaza del Duomo, waar dan ook een grote kathedraal staat. Deze blijkt in 300 jaar te zijn gebouwd. Jammer dat de kerk tussen 12.00 en 15.00 uur is gesloten. Door naar de haven waar net de ferry aanmeert en een aantal toeristen wordt gelost vanuit een andere plaats aan de overkant.
We rijden verder via Tremezzo en Menaggio en stappen in een klein dorpje uit want we willen graag een klein hapje eten. Tja aan al die sluitingstijden en siestatijden moeten we toch wel wennen hoor, want we krijgen te horen dat we wel wat kunnen drinken, maar de tijd voor eten is 'finished'. Fijn! Dan maar even gebruikmaken van het toilet en kijken wat we in de auto in de koelbox hebben. Door langs Gravedona via smalle weggetjes, even langs de supermarkt en na zo'n 145 km en ruim 5 uur later komen we weer aan bij ons huisje.
De temperatuur is inmiddels toch weer opgelopen tot 33 graden.