Van Hoi An naar Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Peter en Tineke - WaarBenJij.nu Van Hoi An naar Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Peter en Tineke - WaarBenJij.nu

Van Hoi An naar Nha Trang

Blijf op de hoogte en volg Peter en Tineke

27 Januari 2013 | Vietnam, Nha Trang

Om 6.30 uur werden we wakker door de wake-up call, hoewel door de hele nacht heen we regelmatig haangekraai hoorden. Gistermiddag overigens is vanaf 5.30 uur bijna twee uur lang propaganda en muziek uit de luidsprekers in de straten te horen. Zou men daar werkelijk naar luisteren?
Na het ontbijt zijn we naar de receptie gegaan en daar staat onze chauffeur reeds te wachten op ons. Nu is het zo'n 40 minuten rijden naar Dalang International Airport en om 10.10 uur vertrekt ons vliegtuig naar Nha Trang. We hebben geen tickets, helemaal niets. Gelukkig haden we dit al gevraagd aan onze gids, want anders ga je je toch zorgen maken. Maar bij inchecken hoeven we alleen de bestemming maar op te geven en de paspoorten te laten zien.  Het is ook heel rustig op het vliegveld.
Om 9.40 is het boarden en met zijn allen stappen we een busje in. Op dat moment komt een official de bus in met een papier waarop 'P Bouwmans' staat. Wat nu dan? We moeten uitstappen en meelopen en het busje rijdt weg. Langs de kant van de weg staat een trolley met 1 van onze koffers erop. Zou deze open moeten of zo? Het blijkt dat onderop de koffer nog een kleine sticker zit van de vlucht A'dam - Hanoi en dat is blijkbaar verwarrend. Het stickertje wordt verwijderd, we krijgen een nieuwe bagagesticker in de handen gedrukt en gaan dan prive met een busje naar het toestel. Dit is een propellor toestel van Vietnam Airlines met 2 x 2 stoelen op een rij. We zitten gelukkig vooraan bij de exit, want anders zou het voor Peter wel wat krap zijn geweest. Hij kan ook niet rechtop staan in het vliegtuigje.
Na een uur en twintig minuten zijn we geland op Nha Trang International Airport.
De koffers komen al snel en een chauffeur staat op ons te wachten en brengt ons naar het Vienf Dong Hotel. Hij noemt alle al gerealiseerde en nog in aanbouw zijnde resorts op die we passeren. Dat zijn wr vele. Wijzelf zitten in een wat verouderd hotel, wel in het centrum dicht bij de night market en op loopafstand van het 6 km lange zandstrand. Er komen hier veel Russische toeristen en op ons ontdekkingswandelingetje zien we dat vele teksten in het Russisch worden vermeld.
Via het strand, ff hapje eten bij de Sailor's Club, terug naat het hotel en bij het zwembad gelegen. Het is bewolkt maar wel zo'n 28 graden.
Naast het zwembad is een grote overdekte ruimte en deze ruimte wordt ingericht met tafels en stoelen voor zeker 5 of 600 personen. Even later zien we dat een enorme bruidstaart naar binnen wordt gebracht en ook het kersverse bruidspaar met ouders meldt zich. En dan wordt het echt leuk als de gasten arriveren. Het merendeel komt op brommers, ook met kinderen. Op een gegeven moment staan er wel vierhonderd brommers. Een band installeert zich en we krijgen, ook vanuit het balkon op de hotelkamer een lekker Internationaal muziekje te horen.
's Avonds gaan we in het centrum wat eten. Lang zo culinair niet als in de vorige plaatsen. Het stikt hier van de Russen, heel veel jongeren ook. Het lijkt zo Lloret de Mar voor de Russen. Zo redelijk schoon als het in de vorige steden was, zo vies is het hier.  We zien zelfs een aantal  ratten op straat lopen. Brrrrr.

• 27 Januari 2013 - 17:13

Bart:

Peter lijkt wel een reus in het propeller vliegtuig! Leuk om jullie reisverslag te lezen, fijne vakantie nog. Groeten Bart