Saigon (Ho Chi Minh City) - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Peter en Tineke - WaarBenJij.nu Saigon (Ho Chi Minh City) - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Peter en Tineke - WaarBenJij.nu

Saigon (Ho Chi Minh City)

Blijf op de hoogte en volg Peter en Tineke

31 Januari 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na de wake up call om 6.30 uur gaan we ontbijten in de eetzaal op de twaalfde verdieping. Prima ontbijt. Er is zelfs een dakterras maar daar zit niemand. Wij gaan daar uiteraard wel zitten, heerlijk in de schaduw. Een paar Fransen die foto's van het uitzicht willen maken, kijken vreemd op dat wij daar zitten: Vous mangez a la? Vraagt eentje. Oui, pourqoi non? C'est marveilleaux, antwoord ik in mijn beste Frans. En dat kunnen ze alleen maar beamen ;).
Om 8 uur ontmoeten we onze gids, de lang verwachte mr. Long haha. Zijn voornaam is vooralsnog onbekend. Hij is 42 jaar, heeft een staartje in zijn haar, lacht heel veel. Kortom een gezellige vent die goede uitleg geeft.
Met de auto gaan we weer eens een city tour doen en we zien de volgende bezienswaardigheden:
- Het stadhuis
- Een pagode voor een vrouwlijke boeddha die de zeelieden moest beschermen. Ook hier wordt weer extra geofferd en gebeden vanwege het aankomende nieuwjaar. De pagode staat blauw van de vele wierrookstokken en wierrookspiralen.
- Een groot monumentaal pand dat dient als postkantoor
- Chinese Town met toch weer een andere Chinese market
- De door de Fransen gebouwde kathedraal "Notre Dame', een kleinere versie van die in Parijs
- Het War Remnants Museum: we zien hier veel foto's gemaakt door persfotografen en relikwieen over de Vietnam oorlog. Uiteraard ook de foto van "het meisje van de foto" (Puck Kim). Zeer indrukwekkend!

Om 12.00 uur komen we weer aan bij het hotel. We besluiten met de Ipad naar Starbucks te gaan, die vlak bij het hotel zit. Daar aangekomen echter komt net een aantal employees naar buiten en zij vertellen ons dat morgen Starbucks pas open gaat. Grand Opening van de allereerste Starbucks in Vietnam. Opvallend is dat deze jongelui uitstekend Engels praten. Zij lopen met ons mee om zo'n 50 meter verder een anderssoortig koffie/milkshake zaak aan te wijzen. Ook goed hoor ;).
Lekker gezeten, allleen geen wifi bereik. We hebben hier een milkshake genomen, een salade gegeten en een tuna sandwich. Ook hier krijgen we bij aankomst een glas koude thee, welke constant wordt bijgevuld. Zo krijgen we in ieder geval voldoende vocht binnen.
We hebben verder nog wat rondgelopen, parkje,  shoppingmall, en toen was het tijd om ff in het hotel op adem te komen. De warmte, 31 graden, de drukte en wellicht de uitlaatgassen, voelen we wel degelijk.
's Avonds lopen we door het backpacker district, druk, gezellig, heerlijk eten en a la Pataya in Thailand heel veel schaars geklede meisjes.
In het hotel hebben we een wake up call geregeld voor, oeps ff slikken,  5.30 uur. Morgen gaan we naar de Chi Chi tunnels en de Cao Dai tempel, maar da's blijkbaar een eindje rijden.

• 31 Januari 2013 - 17:37

Ria:

Heb na 6 dagen werken eindelijk eens een dagje vrij. Ben er maar even voor gaan zitten om jullie reisverslag te lezen. Je hebt er heel wat werk van gemaakt.Wat doen en zien jullie ontzettend veel. Als je thuiskomt mag je eerst wel weer even bijkomen van de vermoeienissen! Fijne reis nog, geniet er maar van.

• 31 Januari 2013 - 19:36

Yolanda:

Hoi Tien & Peter,
    Mooie verslagen en dito foto's. Elke dag weer spannend of er weer een verslag komt. We gaan dit nog missen. Blijf genieten en schrijven.
    Groeten,
    Jaap & Yolanda

• 01 Februari 2013 - 22:08

Anke:

Ge-wel-dig toch wat ze allemaal wel niet op een brommer kunnen vervoeren, dat zie je hier in Nederland toch echt niet gebeuren he!! ;-)